هدف استفاده از فنر و کویل در داخل تشک چیست؟

تشک رویال اصفهان

هدف از استفاده از فنر و کویل در داخل تشک چیست؟

اگر در بین انواع تشک رویال اصفهان بررسی کنید متوجه خواهید شد که آنچه باعث تنوع تشک شده است متریالی است که در ساختار آن‌ها به کار برده می‌شوند. تشک‌ های فنری یکی از رایج‌ترین و بهترین تشک‌هایی هستند که تقریباً برای تمامی افراد قابل استفاده بوده و برای حفظ سلامت ستون فقرات و مفاصل نیز تایید شده‌اند.

حتماً این سؤال برای شما به وجود می‌آید که وظیفه فنر و کویل در داخل تشک چیست و چگونه می‌توانند بدون آسیب وارد کردن به کمر بهترین تشک‌ها را در اختیار مردم قرار دهند؟ در این مقاله ما شما را با نقش فنر و کویل در داخل تشک آشنا خواهیم کرد.

تشک رویال اصفهان

 

منظور از تشک‌های فنری چیست؟

در ابتدا اجازه دهید در مورد تشک‌ های فنری با یکدیگر صحبت کنیم. همانگونه که از نام این تشک‌ها مشخص است سازندگان از چندین لایه فنر فلزی در داخل تشک برای پشتیبانی از آن استفاده می‌کنند.

زمانی که شما بر روی تشک فنری می‌خوابید هیچ احساسی از وجود فنر نخواهد داشت. تشک شما بسیار نرم و در عین حال مستحکم است تا بدن در داخل تشک فرو نرود زیرا هر گونه فرورفتگی به ضرر مهره‌ها و مفاصل بدن تمام خواهد شد.

در زمان ساخت تشک ‌های فنری چند لایه کویل در انتهای تشک قرار داده می‌شود. حتماً این سؤال برای شما به وجود آمده است که وظیفه فنر و کویل در تشک چیست؟

ادامه مقاله را با دقت مطالعه کنید تا به پاسخ این سؤال برسید.

کویل و فنر در تشک چه نقشی دارند؟

یکی از بارزترین ویژگی‌ های تشک ‌های فنری استحکام بسیار زیاد در ساختار فنر تشک است به گونه‌ای که اگر افراد بر روی آن‌ها بالا پایین بپرند باز هم ساختار فنر از هم نمی‌پاشد.

آنچه باعث محافظت از این ساختار فنری شکل می‌شود کویل‌ های فلزی است که باعث مقاومت لایه داخلی آن خواهد شد. کویل ‌ها قطعه منحنی شکل  از جنس فولاد با چگالی بسیار بالایی هستند که در داخل تشک‌ های فنری قرار گرفته و به عنوان یک پشتیبان از تعداد زیادی فنری که در داخل تشک تعبیه شده است حمایت می‌کنند. بنابراین زمانی که شما بر روی تشک دراز می‌کشید و یا فرزندتان بر روی تشک فنری بالا پایین می‌پرد کویل از طریق توزیع وزن بر روی فنر‌هایی که داخل تشک است، باعث می‌شود فشار به صورت یکسان به تمامی قسمت‌های تشک وارد شده و در نهایت ساختار تشک از هم دیگر نپاشد.

سخن پایانی

نکته بسیار مهم که لازم می‌دانیم در پایان مقاله به آن‌ اشاره کنیم این است که تنوع زیادی از نظر فنر و کویل در داخل تشک ‌های فنری وجود دارد و زمانی که شما به نمایندگی‌ های تشک رویال مراجعه می‌کنیئ این موضوع را به شما متذکر خواهند شد که باید براساس شرایط بدنی خود به سراغ خرید تشک‌ های فنری بروید. بعضی از غنر‌ها به گونه‌ای هستند که اگر بر روی تشک جابجا شوید صدایی ایجاد شده و همین موضوع در تشک‌های دو نفره باعث آزار و بیدار شدن طرف مقابل خواهد شد ولی در مقابل، برخی از تشک ‌های فنری چنین مشکلی را ندارند یعنی از انتقال حرکت یک فرد به فرد مقابل جلوگیری می‌کنند. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع باید برای انتخاب تشک ‌های فنری دقت بیشتری داشته باشید.

البته کسانی که به مشکلات درد در ناحیه مفاصل و ستون فقرات مبتلا بوده و یا گودی کمر دارند ابتدا باید تحت نظر متخصص قرار گرفته و وضعیت کمر خود را مورد بررسی قرار دهند و سپس بهترین تشک طبی فنری را انتخاب نمایند. در نهایت باید بگوییم که این وضعیت شما است که تعیین می‌کند نوع فنر و کویل در داخل تشک به چه صورت باشد. افرادی که سنگین وزن هستند باید در انتخاب تشک ‌های فنری به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند که پیکربندی سخت‌تر و مستحکم‌تر باشد چرا که با گذر زمان وزن آن‌ها فشار زیادی به فنر وارد کرده و ساختار تشک از هم می‌پاشد. لذا در زمان مراجعه به نمایندگی‌ های تشک رویال باید شرایط اسکلت بدن خود، وزن و حتی میزان سرمایی و گرمایی بودن خود را به کارشناسان فروش اطلاع دهید تا براساس انتظارات شما بهترین تشک فنری با فنر و کویل مناسب به شما پیشنهاد شود.

اگه باز هم میخوای تحقیقاتت را بیشتر انجام بدی ، مقاله ” با انواع تشک آشنا شویم: ” را حتما بخون.

 

ادمین
ارسال دیدگاه