با انواع تشک آشنا شویم:

تشک رویال اصفهان

اگر به فکر خرید انواع تشک هستید قطعاً می‌دانید که برند‌های زیادی در کشور ما ایران در این زمینه فعالیت می‌کنند اما تشک ‌رویال توانسته است در چند سال اخیر اعتماد جمع زیادی از مشتریان را به خود جلب کرده و در نتیجه در میان رقبا، به عنوان محبوب‌ترین و بهترین برند تولید‌کننده تشک شناخته شده است.

همانگونه که می‌دانید انواع تشک از نظر طبی و غیرطبی، از نظر متریال به کار رفته در آن و حتی از نظر اندازه با هم متفاوت هستند و برند رویال در این زمینه سعی داشته است انواع تشک را طراحی و تولید کند تا از این طریق بتوانند نیاز مشتریان خود را پاسخگو باشد. در این مقاله شما را با انواع تشک و ویژگی‌های هر کدام آشنا خواهیم کرد.

تشک رویال اصفهان
تشک رویال اصفهان

معرفی انواع تشک:

کافی است کمی در اینترنت تحقیق کنید تا متوجه شوید تشک‌ها از نظر کارایی نیز با یکدیگر متفاوت هستند به همین دلیل در زمان خرید وقتی به نمایندگی‌های مجاز تشک رویال مراجعه می‌کنید هدف شما را از خرید تشک سؤال می‌کنند تا بتوانند بهترین جنس را در اختیار شما قرار دهند. مهمترین انواع تشک عبارتند از:

  • تشک‌ های طبی:

همانگونه که از نام این قبیل تشک‌ها مشخص است، خاصیت طبی داشته و بنابراین برای افرادی که مجبور هستند در طول روز و ساعات زیادی را بر روی تشک دراز بکشند، استفاده می‌شود. برای مثال فرض کنیم که فردی به کما رفته و یا اینکه به دلیل آسیبی که به بدن وارد شده، امکان جابجایی و حرکت برای چند ماه را ندارد. برای این دسته از افراد، تشک‌های طبی مناسب هستند زیرا قابلیت شستشو دارند و وزن سبکی داشته و فنربندی در داخل آن‌ها وجود ندارد. از طرف دیگر به گونه‌ای طراحی می‌شوند که فرد در دراز مدت دچار زخم بستر نمی‌گردد.

  • تشک آبی:

تصوری که در ذهن عموم مردم وجود دارد این است که برای ساخت انواع تشک، از الیاف استفاده می‌شود ولی گاهی اوقات می‌توان این تشک‌ها را با آب گرم پر کرد و بر روی آن دراز کشید. وجود آب در داخل تشک به بهبود کمردرد و رسیدن به خوابی بسیار آرام کمک می‌کند. برخی از افراد به دلیل مشکلاتی که در ناحیه مهره‌های کمر دارند باید از تشک‌های آبی استفاده کنند.

  • تشک بادی:

برای پر کردن انواع تشک‌ های بادی، از پمپ‌های دستی و برقی استفاده می‌شود که میزان بد را می‌توان براساس شرایط جسمی خود تنظیم کرد. برای تنظیم میزان باد باید از متخصص سؤال کنیم در واقع تشک‌های بادی را نیز می‌توانیم در گروه تشک‌های طبی قرار دهیم.

  • تشک‌های فنری:

قدیمی‌ترین انواع تشک‌ ها، تشک‌های فنری هستند که فنر‌های مارپیچ و به همدیگه متصل به عنوان یک سیستم نگهدارنده در داخل تشک قرار می‌گیرند. در صورتی که این اتصالات به ‌خوبی تنظیم نشده باشند زمانی که شما بر روی تشک جابه‌جا می‌شوید، صدای فنر را به خوبی احساس خواهید کرد و این موضوع اینکه باعث می‌شود فرد کناری شما نیز بیدار شود. بنابراین در زمان خرید تشک فنری حتماً این موضوع را تست کنید.

  • تشک مموری فوم:

یکی دیگر از انواع تشک طبی که برای افراد مبتلا به بیماری درد مفاصل یا مشکلات در مهره‌های کمر بسیار مناسب است، تشک مموری فوم است. زمانی که شما بر روی این تشک دراز می‌کشید، فوم موجود در داخل تشک براساس وضعیت بدن شما تغییر خواهد کرد و در نتیجه بهترین شرایط را در زمان خواب خواهید داشت. از سوی دیگر لازم است بدانید که فوم‌ها نسبت به تغییرات دمای بدن نیز واکنش نشان می‌دهند. بنابراین دمای بدن شما بر تغییر شکل فوم تاثیرر می‌گذارد.

  • تشک لاتکس :

به عنوان یکی از با دوام‌ترین و منعطف‌ترین انواع تشک‌ ها، باید شما را با تشک لاتکس آشنا کنیم. کسانی که دچار درد در ناحیه مفصل به خصوص در کمر هستند، بهتر است از تشک لاتکس استفاده کنند زیرا انعطاف‌پذیری آن باعث می‌شود فشار زیادی به ناحیه کمر و گردن وارد نگردد. یکی دیگر از برتری‌های تشک لاتکس این است که در تخ خواب‌های دو نفره اگر فردی جابجا شده یا حرکت کند باعث بیدار شدن طرف مقابل نخواهد شد. متأسفانه این عیب در عمده تشک‌های فنری وجود دارد ولی با طراحی و ساخت تشک لاتکس، این مشکل برطرف شده است.

سخن پایانی :

تشک رویال سال‌ هاست که در زمینه طراحی و ساخت انواع تشک‌ها فعالیت می‌کند. حتی کسانی که از درد مفاصل یا درد ناحیه کمر و گردن رنج می‌برند می‌توانند شرایط خود را با کارشناسان فروش ما در میان گذاشته و بهترین تشک‌های طبی را با گارانتی طولانی مدت خریداری کنند. توجه داشته باشید که یک عیب کوچک در تشک می‌تواند آسیب جدی را در طولانی مدت به مفاصل شما وارد کند. بنابراین برای خرید تشک اصلاً عجله نکرده و در ابتدا انواع تشک را براساس کارایی و مواد به کار رفته در داخل آن‌ها بشناسید تا بتوانید خوابی آرام، راحت و بدون هیچگونه درد در مفاصل را برای خود به ارمغان بیاورید.

 

ادمین
ارسال دیدگاه